Monday, July 8, 2013

ISU PENCEROBOHAN BUKIT RELAU - KENYATAAN KARPAL SINGH SATU LAGI SANDIWARA DAPiG

AHAD lalu (6 Julai 2013), Karpal Singh @ "Kapal Sink", Pengerusi DAPiG Pusat dalam satu kenyataannya yang disiarkan oleh akhbar tempatan mendesak Kerajaan DAPiG Pulau Pinang menyenaraihitamkan Tan Sri Tan Kok Ping dan syarikatnya berikutan kegiatan menggondolkan puncak Bukit Relau di Pulau Pinang. Menurutnya lagi, Tan Kok Ping adalah bertanggungjawab ke atas semua aktiviti serta tindakan yang dilakukan oleh syarikatnya. Kapal Sink seterusnya menegaskan, tiada siapa boleh usik puncak bukit itu tanpa kebenaran dan sepatutnya Tan Kok Ping menentukan supaya perjalanan aktiviti syarikatnya tidak melanggar undang-undang.

Tempurung terkejut juga dengan desakan yang datangnya dari mulut pemimpin utama DAPiG itu. Tempurung juga tertanya-tanya, betul ke apa yang disuarakan oleh Kapal Sink tu kerana selama ini kebanyakan kenyataan yang dibuatnya lebih bersifat berdolak-dalik atas kepentingan politik DAPiG selain untuk terus meraih sokongan bagi memperkukuhkan pengaruh peribadinya.

Kalau dilihat secara teliti dalam isu ini, Tan Kok Ping atau syarikatnya tidak akan begitu berani bertindak melulu atau semborono untuk menarah atau menggondolkan puncak Bukit Relau itu jika tiadanya "tangan ghaib" di belakang yang memberi restu bagi membolehkannya berbuat sedemikian !! Semua orang di Pulau Pinang tahu dan ianya bukan satu rahsia bahawa Tan Kok Ping adalah di antara "pet" istimewa kesayangan Tokong Guan. Hubungan Guan Eng dan Tan Kok Ping sememangnya amat istimewa dan akrab, tiada siapa yang boleh menafikannya. Apa saja yang hendak dibuat oleh Kerajaan DAPiG Pulau Pinang, Tan Kok Ping akan diberikan keutamaan terlebih dahulu. Jadi dalam isu menggondolkan puncak Bukit Relau itu, tak kan Tokong Guan tak tahu, kot !! Suatu yang mustahil dan tak masuk akal andainya Tokong Guan tak tahu  !! Tak kan tindakan Tan Kok Ping menggondolkan Bukit Relau itu juga satu lagi sandiwara serta konspirasi BN / UMNO !!

Justeru, desakan Kapal Sink agar Kerajaan DAPiG Pulau Pinang menyenaraihitamkan Tan Kok Ping dan syarikatnya adalah satu lagi perkara yang tak masuk akan kerana Kapal Sink sendiri pun tahu akan hubungan akrab istimewa antara Tan Kok Ping dengan Tokong Guan dan DAPiG Pulau Pinang. Maka jelaslah "salakan" Kapal Sink itu adalah satu lagi sandiwara DAPiG untuk mengaburi serta menambahbutakan lagi mata rakyat Pulau Pinang khususnya para pendokong PR yang buta mata, buta hati serta buta perut bahawa kononnya DAPiG merupakan satu-satunya parti (bukan PAS atau PKR) yang memperjuangkan kepentingan rakyat, menjaga kepentingan alam sekitar serta mengutamakan hal ehwal kebajikan dalam semua aspek kehidupan rakyat !!

Apapun biarlah puak-puak dangkal dan dungu terus tertipu, asalkan kita yang waras tidak termakan dengan penipuan demi penipuan serta sandiwara puak-puak lahanat haramjadah DAPiG yang bercita-cita besar ingin berkuasa secara mutlak dengan hasrat mengubah segala-galanya di bumi Tanah Melayu tercinta ini..

Saturday, July 6, 2013

CAKAP PASAL I.S.A


Cakap pasal ISA - apabila puak-puak lahanat haramjadah yang menjadi alat kepada DAPig termasuk AL-JUBOQ menyerang ISA agar undang-undang pencegahan itu dimansuhkan, mereka berkempen ke sana ke mari termasuk minta sokongan daripada luar i.e AMAERIKA SYARIKAT, Singapura, Australia, dll.. ISA umpamakan undang-undang rimba @ "Droconian Law" kata mereka. Orang-orang yang ditahan itu tanpa perbicaraan.

 Yang menghariannya Singapura yang sibuk ikut serta tu apasal pulak? Singapura masih lagi guna ISA, undang-undang yang sama dengan ISA yng digunapakai di Malaysia (sebelum dimansuhkan) kerana suatu ketika dulu Singapura di bawah Persekutuan Malaysia dan undang-undang yang digunapakai adalah sama !!! Yang ISA si Singapura tu kenapa tak mansuhkan !! AMERIKA SYARIKAT pun sibuk juga nak masuk campur dalam kain orang lain. Nak jaga tepi kain orang, dalam kain sendiri tak terjaga.. Selepas Persitiwa 911, disebabkan terlalu takut dengan ancaman pengganas, "POLIS DUNIA" itu menggubal dan melaksanakan 2 undang-undang yang dinamakan "HOMELAND SECURITY ACT" dan "PATRIOT ACT".
 
Apa bezanya di antara 2 undang-undang baru AMERIKA SYARIKAT itu dengan ISA di Malaysia? ISA di Malaysia - pihak berkuasa akan menahan seseorang itu untuk siasatan selama 60 hari di bawah ISA apabila adanya maklumat kegiatan individu atau kumpulan individu yang boleh mengancam serta memudaratkan keselamatan negara. Dalam tempoh siasatan selama 60 hari itu, andainya bukti-bukti yang ada tidak mencukupi, maka mereka yang ditahan perlulah dibebaskan samada bersyarat atau tanpa syarat. Setelah siasatan berlangsung dan terdapat bukti kegiatan individu atau kumpulan individu itu mengancam serta memudaratkan keselamatan negara, maka pihak berkuasa akan mengemukakan cadangan kepada Menteri (Dalam Negeri) agar dia / mereka ditahan di bawah ISA selama 2 tahun dengan menggariskan alasan-alasan kenapa individu atau kumpulan individu itu perlu ditahan di bawah akta berkenaan. Setelah Menteri berpuashati, maka barulah cadangan itu “diendorsekan” dan Perintah Tahanan akan berkuatkuasa. Andainya Menteri tidak berpuashati dengan alasan-alasan yang dikemukakan dan mengarahkan mereka dibebaskan, maka mereka tidaklah boleh ditahan dan sebaliknya perlu dibebaskan serta merta. Dalam tempoh 2 tahun, seseorang tahanan di bawah ISA, akan dihadapkan di hadapan Lembaga Penasihat bagi tujuan ulangkaji (review) bagi menilai tahap perubahan dirinya setiap 6 bulan sekali. Andainya tahanan itu memperlihatkan perubahan positif, i.e insaf diri - maka tempoh tahanan ke atasnya akan dipendekkan dan dibebaskan lebih awal. Sepanjang tempoh dalam tahanan mereka ditempatkan di Tempat Tahanan Perlindungan (tersedia dengan semua kemudahan, i.e surat khabar, radio, TV). Mereka dikategorikan sebagai “Orang Tahanan” dan BUKANNYA seperti banduan-banduan kes jenayah lainnya yang ditempatkan di dalam sel-sel penjara. Mereka juga makan dan minum seperti manusia biasa yang lainnya di dunia luar, cuma kena makan serta minum apa saja yang disediakan dan tidak boleh nak memilih, itu jer.. dan mereka BUKANLAH makan dengan merangkak atau seperti anjing sebagaimana yang digambarkan oleh sebuah NGO barua DAPig beberapa tahun lalu di PULAU PINANG dalam satu aktiviti mereka memperingati “Operasi Lalang 1987”!!! Kalau tak percaya, tanyalah Lim Kit Siang, Karpal Singh serta beberapa yang lain pernah ditahan di bawah ISA - bagaimanakah cara mereka diberi makan, di mana mereka ditahan, dll? Namun dalam situasi politik masa kini, diyakini puak-puak laknatullah itu tidak akan bercakap benar dan sebaliknya sudah pasti akan memutarbelitkan fakta yang ada untuk kepentingan politik mereka !!!

Bagaimana pulak dengan undang-undang "HOMELAND SECURITY ACT" dan "PATRIOT ACT" AMERIKA SYARIKAT ? Bagaimana dengan tahanan di PENJARA GUATANAMO BAY yang telah bertahun-tahun lamanya ditahan di sana sehingga kini tanpa bicara ? Apakah bezanya dengan ISA ? Tidakkah undang-undang "HOMELAND SECURITY ACT" dan "PATRIOT ACT" AMERIKA SYARIKAT itu lebih zalim dan kejam? Apakah undang-undang AMERIKA SYARIKAT itu bukan umpamakan Undang-undang Rimba atau Draconian Law!!!
 
Bagaimana pula ISA negara Australia? Berbeza dengan ISA Malaysia suatu ketika dulu yang menetapkan seseorang itu boleh ditahan di bawah ISA SEKIRANYA TERDAPAT MAKLUMAT berhubung dengan sebarang bentuk kegiatannya yang boleh mendatangkan ancaman serta memudaratkan keselamatan Malaysia, ISA negara Australia pula menetapkan bahawa jika seseorang itu DISYAKI (bukan maklumat tentang kegiatan) mengancam keselamatan negara berkenaan, ianya BOLEH DITAHAN TANPA BICARA UNTUK TEMPOH SELAMA 100 HARI!! Berbeza dengan ISA ditahan selama tidak boleh melebihi 60 hari bagi tujuan siasatan setelah terdapatnya maklumat berhubung kegiatan seseorang itu yang boleh mengancam serta memudaratkan keselamatan Malaysia!!
 
Kesimpulannya, ISA di Malaysia adalah suatu undang-undang pencegahan. Contoh paling mudah dalam konsep pencegahan untuk keselamatan rakyat dan negara - terdapat maklumat berhubung perancangan pihak tertentu untuk melakukan khianat @ sabotaj meletupkan dengan bom beberapa stesyen janakuasa letrik utama yang terdapat di negara ini dengan tujuan bagi melumpuhkan semua perkhidmatan penting dalam negara !! Persoalannya - demi hak asasi golongan pengkhianat itu, apakah pihak berkuasa khususnya polis perlu membiarkan agar stesyen-stesyen janakuasa letrik itu hancur lebur terlebih dahulu sehingga menyebabkan beratus atau beribu-ribu orang kehilangan nyawa, bekalan letrik terputus sehingga menyebabkan segala urusan / perkhidmatan-perkhidmatan perlu dalam negara tergendala, aktiviti ekonomi lumpuh, rakyat, kerajaan dan negara kerugian berbillion ringgit, baru nak tangkap, gitu!!!

Bagi yang buta mata, buka hati dan buta perut tu, eloklah celik-celikkan mata dan buka luas perut tu!! Untuk kerajaan pulak, cukup-cukuplah nak “jaga hati” puak-puak lahanat haramjadah DAPiG serta para talibarutnya tu. Mereka itu hanyalah kelompok “loud minority”, bukan ramai mana pun, cuma suara mereka je yang deras @ kuat!! Janganlah pulak dok BERGILA nak MANSUHKAN Akta Hasutan disebabkan nak jaga hati puak-puak lahanat haramjadah DAPiG bangsat tu!! Ada baiknya “jaga hati” golongan “silent majority” yang selama ini sentiasa setia mendokong kerajaan dalam apa jua keadaan. INGATLAH… jangan sampai “silent majority” ini pulak yang merajuk !! Apabila mereka merajuk, sudah tiada gunanya lagi dan ketika itu nasi sudah menjadi bubur.. Sekadar mengingatkan..



Saturday, June 22, 2013

BLACKOUT 505 #KL622 : ANWAR IBRAHIM @ AL-JUBOQ ARAH GEMPUR PASUKAN KESELAMATAN, PADANG MERBOK MESTI DITAWAN

AL-JUBOQ telah mengarahkan agar para penyokong PR gempur pasukan keselamatan dalam apa cara sekalipun dan Padang Merbok, KL mesti ditawan semasa Himpunan Blackout #KL226 yang berlangsung hari ini, 22 Jun 2013. AL-JUBOQ selaku "mastermind" di sebalik perhimpunan haram yang dirancang itu bertekad agar kerajaan yang dipilih oleh rakyat secara sah mengkiut perlembagaan, mesti ditumbangkan dengan apa cara sekalipun. AL-JUBOQ mahu agar konfrantasi di antara peserta dengan pihak polis dicetuskan yang akan menjadi sebab kepada rakyat untuk marah kepada kerajaan dan seterusnya menyokong gerakan yang dibawanya. Si Lahanat AL-JUBOQ ini sememangnya mahu mencetus "Peristiwa Dataran Tahrir" di Kuala Lumpur walaupun beberapa siri percubaannya sebelum ini tidak berhasil. Cita-citanya nak Perdana Menteri tidak pernah padam dan pada masa sama puak-puak DAPig laknatullah terus menyokong serta memperalatkan si Melayu banggang bodoh AL-JUBOQ ni bagi menjayakan agenda mereka yang "lebih besar" menguasai bumi Melayu Malaysia secara "mutlak".

Dalam perancangan yang dibuat, AL-JUBOQ menetapkan bahawa sekiranya berlaku halangan daripada pihak polis, itulah perkara yang amat penting dan perlu diambil kesempatan sepenuhnya oleh para peserta demonstrasi. Andai perhimpunan di Padang Merbok dihalang, para peserta demonstrasi dikehendaki berhimpun bagi membina kekuatan di Stadium Negara serta Dataran Maybank dan mara semula ke Padang Merbok bagi menggempur dan melanggar apa jua halangan pihak polis. Bagi tujuan itu juga, Unit Amal PAS telah bersedia dengan seramai 1,000 orang ahlinya, AMK dan DAPig masing-masing seramai 300 orang sebagai penggempur "front-liner". Bagaimanapun dalam hal ini, seramai 300 orang "front-liner" DAPig itu diragui kejujuran mereka kerana setiap kali demonstrasi berlangsung mereka akan "play-safe" duduk jauh di belakang, hanya bangsa Melayu bodoh saja yang duduk di hadapan dan menjadi alat DAPig yang opportunis itu!!

Tidak kurang menariknya, budak syiah lagi biadap Khalid Ismath dalam tweetnya lewat semalam mengajak serta menghasut para penyokong puak-puak haramjadah untuk bertindak menterbalikkan sekurang-kurangnya 3 trak polis, menumbangkan 2 buah kenderaan Water Canon dan memusnahkan 3 buah bas FRU. Kalau tindakan itu tidak berhasil bermakna perhimpunan mereka kali ini gagal. Kenyataannya disokong oleh seorang rakannya, Muhammad Al-Ishtiraki yang juga bersifat menghasut agar menentukan seorang anggota polis terbunuh !!

Andainya berlaku krisis, AL-JUBOQ sendiri akan memberi arahan melalui Mat Sabu @ "Mat Sapu Bini Orang", Babi Tian Chua, Johari Abdul dan Cikgu Penjahat @ "Bad Teacher" - belaci-belaci AL-JUBOQ.

Inilah perancangan terakhir puak-puak penderhaka dan pengkhianat negara bagi perhimpunan haram mereka di Padang Merbok esok dan seterusnya ke Parlimen hari ini dengan mensasarkan kehadiran seramai 50 ribu orang. Bagaimanapun perhimpunan hari ini juga hambar serta gagal mencapai sasaran di mana tak sampai pun 10 ribu orang yang hadir. Ia juga menggambarkan kerja sia-sia puak-puak Melayu banggang barua DAPig haramjadah laknatullah itu sudah semakin kurang mendapat sambutan. Cuma AL-JUBOQ saja yang masih syok sendiri. 

Sebagaimana beberapa siri perhimpunan haram yang diterajui oleh AL-JUBOQ sebelum ini, yang jelasnya perbuatan mereka itu menyusahkan rakyat khususnya orang awam yang berhasrat untuk bergerak bebas ke sana ke mari beristirehat dan santai bersama keluarga di hujung minggu. Urusan serta aktiviti perniagaan juga turut terjejas serta mengakibatkan kerugian kepada golongan peniaga, golongan pemandu teksi turut terjejas pencarian mereka. Eloklah golongan peniaga, pemandu teksi, orang ramai dan lain-lainnya saman puak-puak haramjadah banggang untuk dapatkan ganti rugi mereka. 

SUARAM adalah antara NGO yang paling lantang terjerit terlolong ke sana ke mari menjaja pasal cerita kononnya mereka memperjuangkan hak asasi dan kebebasan manusia sejagat. Namun pada masa sama mereka juga diketahui di antara perancang serta terlibat sama dalam perhimpunan haram hari ini. Jalanraya pun sesak. Keadaan keselamatan negara dan juga ketenteraman awam juga terganggu-gugat akibat perbuatan puak-puak sial haramjadah lahanat ini.
 
Tapi yang peliknya kenapa SUARAM tidak ambil peduli pun hak asasi orang ramai untuk bergerak bebas di hujung minggu, kerugian yang dialami oleh golongan peniaga, pemandu teksi dan lain-lain?? Apakah untuk bergerak bebas, menjelaskan aktiviti perniagaan, mengambil penumpang oleh pemandu teksi mengikut rutin harian mereka itu bukan hak asasi golongan itu ??

Dalam perhimpunan yang berlangsung hari ini, para barua DAPig kurang ajar itu telah bertindak kasar dan memukul 2 orang pegawai penguatkuasa DBKL. Kejadian berlaku sekitar jam 4.30 petang apabila sekumpulan peserta dari Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) memasang khemah di tengah-tengah padang awam menyebabkan 2 orang pegawai penguatkuasa DBKL menghalang perbuatan mereka. Tindakan kedua-dua pegawai penguatkuasa DBKL itu telah membuka ruang kepada kumpulan perhimpunan haram itu untuk mencetuskan kekecohan di mana mereka telah bertindak kasar dengan menyerang serta memukul kedua-dua penguatkuasa itu hingga memaksa mereka melarikan diri dan berlindung di dalam van DBKL yang terletak tidak jauh dari tempat kejadian. Tindakan anggota itu adalah bertepatan dengan bidang tugasnya kerana perhimpunan itu adalah menyalahi undang-undang dan tiada sebarang kebenaran diberikan untuk mana-mana pihak mendirikan khemah. 
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=vs4se7unQE8Tempurung amat yakin paparan video ini akan dikatakan oleh puak-puak lahanat haramjadah penyokong tegar AL-JUBOQ sebagai rakaman yang telah diedit serta fitnah pihak kerajaan khususnya BN dan UMNO !! 

Kejadian mengkasari pihak penguatkuasa undang-undang seperti ini bukanlah kali pertama berlaku tetapi dalam perhimpunan Bersih 3.0 sebelum ini puak-puak Melayu barua DAPig ini juga telah bertindak mengkasari serta menyerang anggota polis selain bertindak memusnahkan kenderaan polis. Mereka inilah yang sebenarnya DRACONIANs, biadap, kurang ajar, banggang, bodoh, buta mata, buta hati dan buta perut membiarkan diri mereka dijadikan alat oleh puak DAPig!! Cuba bayangkan bagaimana kalau mereka ini mendapatkan kuasa dan memerintah negara.. nauzubillah.. minta jauhkanlah..

Bagi rakyat "silent majority" yang cintakan keamanan, marilah kita bersama-sama secara berterusan menolak puak-puak lahanat haramjadah yang cuba mencetuskan huru-hara dalam negara tercinta ini . Semoga keamanan yang dinikmati terus berkekalan.

Wednesday, June 19, 2013

MERASAKAN DIRI AMAT BERKUASA - ADUN PAKATAN RAKYAT BERTINDAK BIADAP

Belum berkuasa dan memerintah negara sepenuhnya, tapi dari sehari ke sehari kalangan pemimpin Pakatan Rakyat semakin ketara menunjukkan belang serta sikap biadap mereka. Tak tahulah kalau mereka dapat kuasa, bagaimana jadinya nanti negara dan rakyat. Tidak dinafikan bahawa mereka akan bertindak ganas dan lebih zalim sepertimana yang mereka lakukan semasa Himpunan Bersih 3.0 tidak berapa lama dulu. Mungkin bagi kalangan pemimpin PR setelah terpilih jadi wakil rakyat - ADUN atau Ahli Parlimen, mereka mempunyai kuasa yang begitu besar dan di mana saja dalam Malaysia ini serta bertindak sesuka hati sehingga melangkaui kawasan pilihanraya yang mereka wakili.

Inilah yang terjadi serta perbuatan seorang wakil rakyat wanita - ADUN PR dari Pulau Pinang apabila beliau dengan angkuh dan sombongnya campurtangan dalam urusan orang di luar kawasan pilihanraya yang diwakili. Agaknya kedudukan sebagai ADUN itu sudah cukup untuk membuatnya rasa "besar kepala" dan amat berkuasa.

Kejadian berlaku malam kelmarin, 18 Jun 2013 sekitar jam 11 malam di Taman Intan, Sungai Petani. Seorang wanita warga emas yang sedang membersihkan kawasan berhampiran Taman Permainan Kanak-kanak dengan melakukan pembakaran kecil ke atas sampah sarap telah didatangi oleh seorang wanita Cina dengan begitu sombong, angkuh serta biadap telah memarahi sambil menengking menggunakan kata-kata kesat ke atas wanita Melayu itu kerana melakukan pembakaran sambil merakamkan gambar wanita Melayu itu untuk dihantar kepada pihak polis supaya tindakan saman dapat diambil ke atasnya. Perbuatan biadap dan kurang wakil rakyat DAP kawasan Berapit itu telah mencetuskan kemarahan wanita Melayu tersebut sehingga berlaku pergelutan antara kedua-dua mereka. Dalam kejadian itu, wanita Melayu yang cuba mengelak gambarnya daripada dirakam telah tertepis handphone wakil rakyat kurang ajar itu menyebabkan handphonenya terjatuh dan terkena penyapu apabila cuba mengambil handphone yang jatuh tadi.


Insiden tersebut adalah satu contoh klasik memaparkan betapa dan bagaimana sikap biadap, angkuh, sombong dan kurang ajarnya wakil-wakil rakyat DAPig Pulau Pinang. Ini bukan kes pertama melibatkan kebiadapan, sikap angkuh, sombong dan kurang ajar golongan lahanat ini. Sebelum ini, sekitar Januari 2011 negara pernah gempar bilamana seorang wakil rakyat DAPig DUN Komtar, Pulau Pinang telah bertindak ala samseng ke atas seorang pengusaha restoran nasi kandar di George Town yang didakwa kononnya tidak mematuhi peraturan pihak berkuasa tempatan. Merasakan dirinya begitu besar dan berkuasa setelah terpilih sebagai wakil rakyat, ADUN Komtar itu (sekarang lagi besar kepala setelah terpilih sebagai Ahli Parlimen Tanjong) dengan zalim dan tanpa belas kasihan telah merampas kerusi, meja, rokok dan lain-lain termasuk menyita restoran berkenaan. Perlu dinyatakan bahawa restoran berkenaan terletak di dalam kawasan DUN Pengkalan Kota dan bukannya di bawah DUN Komtar. Persoalannya mengapa ADUN Komtar tersebut ketika itu masuk campur dalam hal ehwal yang bukan di bawah kawasannya? http://sejarahmelayu.blogspot.com/2012/06/gempar-adun-dap-ppinang-berlagak.html 

Justeru, jika dibandingkan dengan apa yang dilakukan ADUN DAPig Kawasan Berapit di Sungai Petani malam semalam mempunyai signifikan yang sama untuk menggambarkan sikap ultra chauvanist wakil rakyat DAPig yang merasakan diri mereka besar dan berkuasa di mana saja di atas bumi Malaysia ini. Hal ehwal, masalah serta kebajikan rakyat di kawasan sendiri yang mereka wakili tidak terjaga dan dibela tetapi sibuk jaga tepi orang lain. Apa yang jelas kepala puak-puak haramjadah lahanat DAPig ini semakin besar namun masih ada yang tak sedar malahan ada membujuk serta mendewa-dewakan golongan laknatullah ini.

Saturday, April 6, 2013

MPPP GANGGU PERNIAGAAN - PENIAGA BERANG


George Town 7/4/2013 - Para peniaga di Pasar Chowrasta di sini pagi ini naik berang apabila pihak Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) melakukan kerja-kerja pembersihan ruang-ruang perniagaan di pasar awam itu dan memaksa para peniaga memindahkan barangan perniagaan mereka ke lokasi lain berdekatan dengan tempat asal jualan barangan.


Difahamkan tindakan itu adalah untuk memberi laluan kepada kerja-kerja menaiktaraf pasar tersebut yang sepatutnya akan bermula pada bulan Mei 2013 depan. Ekoran itu juga, ianya telah mencetuskan rasa tidak puashati di kalangan peniaga yang terlibat kerana tindakan itu telah menjejaskan perniagaan mereka. Apa yang dipersoalkan oleh mereka ialah kenapa baru sekarang pihak Kerajaan Negeri Pulau Pinang nak buat !! Apa yang mereka buat selama 5 tahun setelah diberi peluang mentadbir negeri sedangkan kos naiktaraf pasar berkenaan bukanlah setinggi kos melaksanakan projek terowong di bawah dasar laut !! Menurut mereka, lagipun jangkamasa untuk kerja-kerja naiktaraf itu bukanlah mengambil masa yang lama. Tetapi yang anehnya, kenapa kerja-kerja naiktaraf itu tidak dibuat sejak dulu lagi !!


Apa yang Tempurung dapat katakan inilah permainan serta auta temberang puak-puak pakatan haram jadah ini untuk menipu serta mengabui mata rakyat kononnya merekalah yang prihatin terhadap masalah rakyat. Tunjuk baik menjelang pilihanraya !! Nenek Tempurung pun boleh buat kalau macam ni..

Wednesday, March 27, 2013

KALIMAH ALLAH - DIPERKUDAKAN UNTUK KEPENTINGAN POLITIK

Isu penggunaan kalimah Allah dalam bible berbahasa Melayu seperti yang dicadangkan si barua haram jadah Guan Eng masih terus menganggu dan mengguris hati umat Islam di negara ini. Tetapi yang paling anehnya ada di kalangan pemimpin Melayu Islam yang sanggup menggadaikan kesucian agama Islam semata-mata untuk meraih kepentingan serta menjayakan agenda politik mereka.

video

Mereka sanggup mengubahsuai hal-hal berkaitan agama Islam untuk disesuaikan dengan selera politik mereka. Inilah ancaman yang paling besar dan dahsyat yang sepatutnya disedari oleh umat Islam di negara ini. Islam akan hancur jika kita tidak menentang kemungkaran golongan khawarij seperti ini.

Monday, February 25, 2013

ADAKAH PENERIMA BANTUAN KERAJAAN DAP PULAU PINANG JUGA UMPAMAKAN HAIWAN ?


Pok Nik Aziz kata pemberian wang ringgit di bawah Program BR1M Kerajaan Persekutuan mendapat sambutan rakyat sehinggakan yang menerima bantuan itu umapamakan haiwan seperti lembu dan ayam yang datang jika diberi hampas kelapa, padi dan jerami.

Apakah bezanya kepada Pok Nik Aziz dengan senario yang sama di Pulau Pinang? Kerajaan DAP Pulau Pinang turut memberi wang ringgit kepada orang ramai terdiri daripada warga emas, golongan Orang Kurang Upaya (OKU – “Kapal Sink” juga layak, kot?), ibu tunggal dan pelajar sekolah yang menerima bantuan sebanyak RM100.00 setiap tahun. Selain itu, Kerajaan DAP Pulau Pinang juga memberi wang ringgit bagi urusan jenazah serta pelajar yang berjaya memasuki IPTA sebanyak RM1,000.00 dan golongan anak emas sebanyak RM200.00 secara “one-off”.

Makanya dengan itu juga, Pok Nik Aziz secara tidak langsung turut melabelkan golongan yang menerima bantuan wang ringgit daripada Kerajaan DAP Pulau Pinang umpamakan haiwan seperti lembu dan ayam yang datang apabila diberi dedak hampas kelapa, padi dan jerami !!

Apakah Pok Nik Aziz akan berkata bahawa wang ringgit yang diberi oleh Kerajaan DAP Pulau Pinang itu pula berupa bantuan dalam menjaga kebajikan rakyat Pulau Pinang bagi menunjukkan keprihatinan Kerajaan Negeri pimpinan Tokong Guan?? Tak kan orang-orang Pulau Pinang yang menerima bantuan tersebut mahu diri mereka diumpamakan haiwan seperti ayam atau lembu??

Friday, February 22, 2013

NIK AZIZ PUN SAMA MACAM HAIWAN

Nik Aziz ni memang pandai cari publisiti murah. Dia akan cakap ikut suka mulutnya dalam apa jua perkara. Beberapa hari lalu orang nyanyok ni kata pemberian wang ringgit di bawah Program BR1M mendapat sambutan rakyat sehinggakan yang menerima bantuan itu upamakan "haiwan" seperti ayam dan lembu yang datang jika diberi hampas kelapa, padi dan jerami.
 
Orang kalau dah nyanyok macam tulah jadinya. Dia lupa yang kenyataannya turut kena atas batang hidungnya sendiri sebab orang-orang PAS (yang bermuka-muka) turut berebut-rebut dan mentedarah duit BR1M macam orang lain yang dikatakan macam haiwan dan binatang itu. Tempurung percaya ada juga di kalangan anak di kalangan suku-sakat serta sanak saudaranya yang turut mentedarah duit BR1M tu. Jadi, orang-orang PAS serta suku-sakat dan anak beranaknya pun samalah juga macam haiwan dan binatang seperti yang dikatakan oleh Tok Guru songsang ini.
 
Katakanlah program seumpama itu dianjurkan oleh pakatan pembangkang khususnya PAS, kenyataan yang mungkin akan keluar dari mulut Tok Guru Marakaibo ini bahawa "duit bantuan pakatan pembangkang khususnya PAS itu boleh dibawa mati" dan "lebih afdal sekiranya jenazah seseorang penerima bantuan pakatan pembangkang dan PAS itu ditanam dengan duit bantuan tersebut bersekali dengan gambar Tok Nik Aziz". Sebabnya, duit itu boleh digunakan untuk bayar tol ekspress ke syurga manakala gambar Tok Guru Songsang ni pula bila malaikat tengok, boleh "kawtim" - tak perlu kena soal di dalam kubur!!
 
Kesimpulannya, dalam hal ini Tok Guru Songsang ni pun serupalah juga macam haiwan dan binatang seperti yang dikatakannya itu. Apa tidaknya, kalau sebagai seorang Tok Guru sepatutnya setiap tutur kata haruslah berhemah tinggi seperti yang dianjurkan oleh Islam. Begitu juga kalau membuat teguran harusnya secara lemah lembut, bukannya secara biadap. Sikap biadap dan tidak berhemah hanyalah ada pada haiwan atau binatang bukannya kepada seorang yang didewa-dewakan sebagai Tok Guru !!

BILA FAUZI SHAARI CAKAP PASAL RASUAH

Dalam satu majlis ceramah puak-puak khawarij di Bukit Panchor, Nibong Tebal malam kelmarin 20 Februari 2013, mantan Pengarah Siasatan Jenayah PDRM, Fauzi Shaari kata, "suatu pemberian dengan syarat tertentu adalah rasuah". Memang hebat Ustaz Marcoco ni. Memang betul dan tepat sekali apa yang dikatakannya menurut agama suci kita, Islam. Cuma yang Tempurung agak musykil, kenapa baru sekarang Ustaz Marcoco ni nak bercakap pasal agama dan rasuah? Perkara serta budaya sama jugalah yang berlaku semasa Ustaz Marcoco ni jadi orang nombor satu @ Pengarah Siasatan Jenayah Bukit Aman dulu. Kenapa ketika itu tidak bercakap pasal isu rasuah ini? 


Mungkin dan agaknya ketika berkhidmat dalam kerajaan dulu, duit-duit haram dari kalangan operator-operator seperti perjudian, pelacuran dan lain-lain kegiatan haram dianggap sebagai suatu "sumber manfaat" yang "halal" atau "jihad", kot? Lagi banyak "sumber manfaat" itu, barangkali lagi besar pahala dan berkat halalnya! Orang yang macam ini kalau makan babi dengan puak-puak DAP mungkin akan berkata bahawa babi itu halal dimakan kalau disembelih, dan kalau makan daging lembu dengan orang UMNO mungkin dikatakan bahawa daging lembu itu haram!! (pinjam tafsiran "Mat Sapu"). Apakah dirinya terlalu "bersih" semasa dalam perkhidmatan dulu? (Bukan nak menuduh tetapi agak ragu-ragu berdasarkan latarbelakangnya).

Thursday, February 21, 2013

RAKYAT MEREMPAT - GUAN ENG TAK PEDULI !!

Ini adalah pemandangan biasa di sekitar bandaraya George Town, Pulau Pinang apabila malam melabuhkan tirainya. Golongan gelandangan ini samada mereka itu berbangsa Melayu, Cina atau India akan melabuhkan badan mereka di mana saja untuk merehatkan badan setelah sehari suntuk mencari sesuap nasi untuk meneruskan kehidupan.
 

Di mana saja samada di lorong-lorong, kaki lima, taman awam - itulah rumah mereka. Begitulah kehidupan mereka saban hari dan tiada siapa pun yang ambil peduli samada mereka makan atau tidak, samada mereka ada tempat berteduh atau tidak.
 

Apa yang menghairankan, tidakkah ada di kalangan pemimpin atau wakil rakyat Kerajaan Negeri DAP pimpinan Guan Eng yang prihatin terhadap golongan ini? Apakah mereka tidak peka dengan masalah sosial seperti ini sedangkan mereka melaung-laungkan slogan CEKAP, TELUS dan AKAUNTABEL (CAT)? Di mana kecekapan mereka? Kalau beginilah keadaannya, mereka bukanlah pentadbir yang cekap dan peka tetapi yang jelasnya mereka adalah PEKAK tentang masalah rakyat!! Di mana rumah kos rendah dan mampu milik yang Guan Eng gembar-gempurkan selama ini? Sedang ada di kalangan rakyatnya tinggal merempat di segenap kaki lima dan lorong-lorong. Guan Eng dan kuncu-kuncunya lebih mementingkan berpolitik untuk kuasa... Itu saja!!


Monday, February 18, 2013

PR TABUR FITNAH PM LETAK JAWATAN


Fitnah, jahat, busuk perut itulah yang sesuai untuk pakatan pembangkang. Sememangnya fitnah adalah sinonim dan merupakan darah daging puak-puak khawarij yang bersekongkol dengan DAP laknatullah ini.

Kalau bukan mereka siapa lagi? Fitnah terbaru yang Tempurung perolehi kononnya YAB Dato Seri Mohd Najib Tun Abd Razak telah meletakkan jawatannya selaku Perdana Menteri. Begitulah berita yang tersebar melalui beberapa laman sosial awal pagi ini sepertimana didedahkan oleh Jabatan Penerangan Malaysia. Laman-laman sosial yang diketahui pro pembangkang itu mendakwa kononnya perletakkan jawatan oleh Perdana Menteri telah disiarkan di dalam sistem e-akhbar dan e-press milik Jabatan Penerangan Malaysia. Perkara ini hanya disedari oleh pihak Jabatan Penerangan Malaysia awal pagi ini, 18 Februari 2013.

Apa yang diketahui kedua-dua sistem e-akhbar dan e-press milik Jabatan Penerangan Malaysia itu telah digodam oleh pihak yang bertanggungjawab. Berikutan itu juga pihak Jabatan Penerangan Malaysia melalui Ketua Pengarahnya, Dato Haji Ibrahim Abdul Rahman telah  mengeluarkan kenyataan rasmi penafian berhubung penyiaran berita tidak bertanggungjawab dan berunsur fitnah itu.

Begitulah sikap biadap puak khawarij dan laknatullah itu yang tidak akan berhenti menyebarkan fitnah serta dakyah-dakyah palsu. Puak-puak ini tidak tahu menghormati orang lain tetapi pada masa sama mahu orang lain menghormati mereka.. tuuiihh.. Mereka akan guna dan menghalalkan apa jua cara bagi menjayakan agenda politik jahat dan busuk mereka. Puak-puak jahat dan busuk perut ini amat tahu bahawa peluang mereka untuk bertakhta di Putrajaya menjelang pilihanraya umum ke-13 nanti amat tipis sekali berikutan rakyat keseluruhannya memperlihatkan sokongan tidak berbelah-bahagi terhadap Kerajaan Persekutuan yang diterajui oleh BN. Sementelah percakaran di antara ketiga-tiga rakan kongsi dalam pakatan pembangkang itu dilihat semakin ketara ekoran pelbagai masalah serta ketidaksefahaman di antara mereka dalam beberapa isu. Antaranya berhubung isu siapakah yang bakal menjadi Perdana Menteri jika mereka berhasil ke Putrajaya. Isu penggunaan kalimah Allah bukan saja mencetuskan pertelingkahan antara PAS dan DAP tetapi juga antara PAS dan PKR. Kalangan pemimpin PAS sesama sendiri serta di kalangan ahli-ahlinya juga turut bertelingkah. 

Ibaratkan yang retak menunggu belah dan yang condong menunggu rebah. Mana mungkin mereka berupaya mentadbir serta mengurus negara sedangkan masalah remeh temeh di antara mereka tidak mampu diungkaikan!! Rakyat amat tahu dan sedar akan hal ini. Justeru, untuk memberi tekanan kepada kerajaan, pemimpin tertentu dalam kerajaan (terutamanya yang diketahui mengambil sikap “wait and see” secara diam-diam atau lebih tepat dikategorikan sebagai “lalang”), pegawai serta kakitangan sektor awam, maka mereka menyebarkan pelbagai cerita palsu dan fitnah. Inilah taktik kotor dan busuk puak-puak ini untuk meraih sokongan rakyat.

Saturday, February 16, 2013

AHLI PAS DAN NGO ISLAM BAKAR BULETIN MUTIARA BANTAH GUAN ENG


Semalam sekumpulan lagi ahli PAS dan NGO Melayu Pulau Pinang mengadakan demonstrasi bagi membantah kebiadapan Tokong Guan berikutan cadangannya untuk menggunakan Kalimah Allah dalam bible versi Melayu.


Demonstrasi yang disertai oleh sekumpuln ahli PAS, Jaringan Muslimin Pulau Pinang dan Gerakan Selamatkan Kalimah Allah diketuai oleh Zaidi Abu Bakar, Pengerusi PAS Tanjong itu berlangsung di hadapan Masjid Jamek Sheik Eusoff, Jalan Ayer Itam, George Town selepas solat Jumaat.


Antara yang turut hadir dalam bantahan itu ialah Ustaz Mohd Hafiz Mohd Nordin, Penyelaras JMPP yang juga Mantan Ketua Dewan Pemuda PAS Pulau Pinang dan Ariff Ibrahim, AJK Gerakan Selamatkan Kalimah Allah.

Zaidi Abu Bakar dalam kenyataan ringkasnya kepada pihak media menegaskan bahawa kebiadapan Guan Eng itu telah mengguris hati umat Islam. Manakala kalangan pemimpin Melayu Islam Pakatan Rakyat dari kalangan PAS dan PKR turut dikecam kerana hanya berdiam diri tanpa berbuat apa-apa. Guan Eng perlu meminta maaf kepada seluruh umat Islam di negara ini.


Ariff Ibrahim pula menegaskan bahawa pihaknya akan terus mengadakan bantahan pada setiap minggu bagi menyelamatkan Kalimah Allah daripada dijadikan bahan mainan serta sendaan kalangan bukan Islam khususnya Kristian. Beliau turut membayangkan akan mengadakan demonstrasi yang lebih besar jika isu ini tidak menemui jalan penyelesaian, dalam erti kata lain Tokong Guan tidak memohon maaf kepada umat Islam.

Kemuncak kepada bantahan itu, kumpulan tersebut telah membakar sejumlah 200 naskah Buletin Mutiara yang merupakan lidah rasmi Kerajaan DAP Pulau Pinang bagi menunjukkan kemarahan mereka terhadap si laknatullah Tokong Guan itu.


Menyusuri perkembangan isu ini sejak ianya dicetuskan oleh Tokong Guan sehingga kini, walau pun bantahan demi bantahan dibuat oleh umat Islam terhadap si barua itu, namun nampaknya usaha tersebut tidak berhasil. Apabila yang jelas bantahan tersebut merupakan amaran kepada si laknat itu, tetapi ianya langsung tidak dipedulikan. Diperhatikan si laknat itu memang sengaja mahu menguji kesabaran umat Islam agar bertindak lebih jauh. Sekiranya umat Islam bertindak di luar batas-batas normal, itulah sebenarnya yang dikehendaki oleh Tokong Guan itu kerana ianya akan dijadikan modal politik untuk memburuk-burukkan umat Islam. Mungkin jika berlaku keadaan huru-hara dalam negara berpunca daripada tindakan umat Islam yang marah berikutan isu ini, maka ianya akan dijadikan asas oleh Tokong Guan untuk membawa masuk campurtangan asing ke negara ini dengan menggunakan pengaruh sekutunya, Singapura. Inilah agenda DAP yang mahu menukarkan wajah Malaysia, bumi yang kita cintai ini sebagai sebuah negara republik. Apa akan jadi andainya Malaysia bertukar menjadi negara republik? Apa akan jadi kepada DEB? Apa akan jadi kepada Dasar Pendidikan Nasional? Apa akan jadi kepada Artikel 153 Perlembagaan Persekutuan atau lebih jauh lagi apa akan jadi kepada Perlembagaan itu?


Sememangnya si laknat itu cukup licik serta bijak memasang jerat dan perangkap politik. Justeru, umat Islam seluruhnya termasuklah teman-teman seagama dalam PAS dan PKR perlulah hati-hati dengan permainan si laknat itu.

Marilah bersama-sama atas nama Islam kita bersatu mempertahankan akidah dan kesucian agama Islam. Kalau mereka boleh bersatu atas nama bangsa, kenapa tidak kita untuk bersatu atas nama Alif Ba Ta !!

Friday, February 15, 2013

KALIMAH ALLAH : ANWAR TIKAM PAS DARI BELAKANG

Begitulah antara laporan yang dipetik dari MPP Online berhubung kenyataan Anwar Al-Juburi dalam satu ceramahnya di hadapan masyarakat Kristian di Sabah beberapa hari lalu. Menurut si Anwar "kaki pungkok" ni, penggunaan kalimah Allah telah diberikan kepada Kristian. Nik Aziz pula dikatakan bukanlah seorang yang memahami Islam manakala Hadi Awang tak tahu apa-apa pun sebaliknya hanyalah seorang Pak Turut.

Kata Al-Juburi dalam ceramahnya, "Sebab di kampong, UMNO pergi kempen dia kena tengok Anwar sudah pegi ini negeri...Allah sudah diberi sama itu Kristian. Tok Guru Nik Aziz tarak faham Islam sekarang.. Siapa.. aaa...Ustaz Hadi Awang... Hadi Awang.. dia pun tak tau... dia ikut saja. Apa kenyataan yang kita lulus... kita lulus kenyataan yang disiarkan oleh bila kita bincang dan Tok Guru Nik Aziz dan juga Tuan Guru Hadi Awang kenyataan dia sebagai Presiden Pas. Kita tengok sensitivti.. dan kita kata boleh pakai ka!.."

video

Berdasarkan apa yang diperkatakan oleh Al-Juburi ini jelas memperlihatkannya sebagai seorang yang bermuka-muka dan tidak boleh dipercayai sedikit pun. Di hadapan orang-orang dia mendabik dada hanya dialah yang memperjuangkan Islam, di hadapan masyarakat Kristian pula lain pula suaranya malah sanggup menggadai agama Islam semata-mata kerana gila talak nak jadi Perdana Menteri. Itulah si Al-Juburi yang akan berdolak-dalik ikut kesesuaian. Melihat tingkah laku si Al-Juburi ni, Tempurung terfikir dan tertanya-tanya adakah si setan berupa manusia ini jelmaan Dajal akhir zaman yang akan menghancurkan umat Islam sepertimana terkandung di dalam Al-Quran !! Sekiranya benar, nauzubillah...

Puak-puak PAS pula eloklah fikir secara terbuka dan nilai kembali kalau nak menjunjung si Al-Juburi ni sebagai pemimpin agung mereka.

p/s : Sudah terang lagi bersuluh.. apatah lagi gelap....boleh nampak jubur...hehehehe...


MUKA-MUKA BIADAP

Inilah muka-muka yang tak tahu malu yang cuba malukan YAB Perdana Menteri semasa kunjungan pemimpin nombor satu negara itu ke Pulau Pinang Isnin lalu bagi meraikan sambutan Tahun Baru Cina bersama rakyat Pulau Pinang di Sekolah Menengah Han Chiang. Bukan sahaja tak tahu malu tetapi lebih dari itu.. Biadap dan kurang ajar itulah yang sesuai untuk dilabelkan kepada golongan ini kerana tidak tahu menghormati orang lain.


Di saat sebilangan besar rakyat Pulau Pinang dari pelbagai kaum yang jumlahnya puluhan ribu berpusu-pusu datang ke sekolah berkenaan untuk sama-sama meraikan sambutan Tahun Baru Cina bersama YAB Perdana Menteri, puak-puak biadap dan kurang ajar ini pula datang dengan niat jahat mahu memalukan pemimpin itu dan sabotaj ke atas majlis berkenaan. Lihatlah pakaian mereka !! Ini jelas menunjukkan niat jahat mereka. Bukan itu saja, malah sebar pula fitnah di sana-sini termasuk di luar negara memburuk-burukkan pemimpin dan negara sendiri. Sebar fitnah kononnya rakyat Pulau Pinang menolak Kerajaan Persekutuan melalui rakaman klip video yang terang-terang rakaman yang dibuat oleh kelompok mereka. Apabila YAB Perdana Menteri berkata "Are You Ready For BN?", suara berkata "No" adalah kelompok mereka yang berada serta berkumpul berdekatan dengan alat perakam video itu sedangkan sebahagian besar rakyat yang hadir amat jelas berkata "Yes". Sudah tentulah apabila suara mereka yang kuat (walaupun bilangannya taklah seramai mana pun) berada berhampiran dengan alat perakam video itu, sudah tentulah suara mereka menengelami suara-suara orang ramai yang jauh dari kelompok mereka. Usaha jahat itu sememangnya dirancang sejak awal lagi. Tempurung pun berada di situ !! 


Kalau dah benci sangat dengan Kerajaan Persekutuan dan pemimpinnya, nyah saja dari bumi bertuah Malaysia ini !! Dasar manusia yang tak tahu diuntung !! 

SEMBANG TAHUN BARU CINA : ANGAN-ANGAN TOKONG GUAN

Begitulah tingginya cita-cita Tokong Guan ni. Licik dan pandai bermuka-muka. Depan bukan main manis lagi. Di belakang, apa yang dia tak kata terhadap pemimpin Kerajaan Persekutuan !! Lihatlah sendiri sikap pura-puranya itu. Tempurung paling benci orang macam ni.. 

Anwar Al-Juburi dah pasang angan-angan nak Perdana Menteri. Jangan mimpilah !! Ko "langkah dulu mayat" si Tokong Guan ni dulu.. Jangan tak sedor diri.. Ko tengoklah sendiri,  yang pastinya kroni-kroni Tokong Guan ini juga pun dah "standby".. tunggu giliran mereka nak jadi kaya..

Saturday, February 9, 2013

RAMPAS TANAH KUBUR - PENDUDUK BANTAH GUAN ENG, RAMASAMY

Sekumpulan 40 penduduk kaum India dari kawasan Nibong Tebal naik berang dan melancarkan satu demonstrasi membantah tindakan Kerajaan Negeri DAP Pulau Pinang yang didakwa telah merampas tanah perkuburan masyarakat India Ladang Batu Kawan. 


Mereka yang terdiri daripada para penduduk Ladang Batu Kawan, Ladang Kalidonia dan kawasan Simpang Ampat di Nibong Tebal mendakwa bahawa tanah perkuburan seluas 4 ekar dan terletak di bawah pentadbiran Kuil Dewi Sri Maha Mutumariamman, Ladang Batu Kawan itu telah diambilalih untuk diserahkan kepada Lembaga Wakaf Hindu Pulau Pinang. Pentadbiran tanah perkuburan berkenaan juga dikatakan telah diletakkan di bawah Lembaga Wakaf Hindu yang terletak di bawah penguasaan kerajaan negeri. 


Mereka turut mempertikaikan campurtangan Prof P. Ramasamy, Timbalan Ketua Menteri II Pulau Pinang dalam hal ehwal pentadbiran kuil kerana tidak mempunyai hak atau kuasa untuk berbuat demikian. Begitu juga dengan Kerajaan Pakatan Rakyat yang diterajui oleh DAP dikatakan tidak mempunyai sebarang kuasa untuk mengambil tanah perkuburan masyarakat India. Daripada reaksi penduduk terlibat, bagi mereka Ramasamy hanyalah "Pak Turut" kepada Guan Eng.

Semasa bantahan yang diketuai oleh M.V Mathiyalagan, Pengerusi IPF Bahagian Nibong Tebal itu berlangsung, para penduduk terlibat turut mempamirkan beberapa banner mengecam Kerajaan Negeri DAP Pulau Pinang khususnya Guan Eng dan Ramasamy yang didakwa telah menipu penduduk kaum India di kawasan Batu Kawan. 


Kemuncak kepada kemarahan mereka, kumpulan tersebut telah membakar keranda dan gambar Guan Eng dan Ramasamy. 


Signifikan di sebalik bantahan demi bantahan yang dilancarkan oleh pelbagai pihak serta pertubuhan berhubung pelbagai isu di Pulau Pinang, ianya jelas memperlihatkan kredibiliti, integriti dan kejujuran serta keikhlasan Kerajaan Negeri DAP khususnya Guan Eng dan Ramasamy semakin dipersoalkan. Sebelum ini iaitu sejak pentadbiran Kerajaan BN, masyarakat India tidak pernah menghadapi masalah berhubung tanah perkuburan.

Thursday, February 7, 2013

SEMBANG GELANDANGAN


MANA DIA RUMAH KOS RENDAH / MAMPU MILIK
YANG KERAJAAN DAP DAH BUAT DI PULAU PINANG ??
DOK ADA KONDO-KONDO / APARTMENT MEWAH
DENGAN HARGA RATUSAN RIBU DAN ADA JUGA YANG 
DAH MENCECAH JUTAAN RINGGIT !!

MAMPUKAH MEREKA INI MEMILIKI 
RUMAH-RUMAH SEPERTI ITU ??

Saturday, February 2, 2013

PERDANA MENTERI "ALIRAN" ??


Orang tua ni dah gila sangat nak jadi Perdana Menteri gamaknya !! Jadi, ALIRAN pun awal-awal lagi dah tabalkan si tua ni jadi Perdana Menteri "mereka" !! Itulah hiasan kulit majalah bulanan ALIRAN – ALIRAN MONTHLY keluaran terbarunya 2012 : Vol. 32 No. 11 bertajuk “Malaysia’s 7th PM ?”.

Dia ingat si Tokong Guan dan bapaknya serta Kapal Sinki tu nak mudah-mudah gitu je nak beri si gila talak ni jadi Perdana Menteri.. Pleaselah.. mereka pun dok nak juga terutama si Tokong Guan tu sebab mereka dah ada pelan serta agenda sendiri nak tukarkan sistem pentadbiran negara ni jadi republik.

Si gila talak ni cuma alat mereka jer.. sebab mereka pun tahu benar akan segala rahsia dan kegiatan si tua ni.. yang akan dijadikan "rotan" untuk "mencucuk hidung" si tua gila yang tak sedar diri ni !! Hanya segelintir saja pengikutnya yang masih buta mata, buta hati dan buta perut.. 

ALIRAN ni pun adalah di antara NGO yang turut jadi " front-liner tools" kepada puak-puak tu.. Apa akan jadi kalau si tua gila talak yang terlalu banyak masalah peribadi dan sosial tu diletakkan sebagai Perdana Menteri dan puak-puak Tokong Guan anak-anak beranak dan si Kapal Sinki tu pula jadi "remote controller" di belakang !! Fikirlah sendiri (pinjam ayat Nabil.. dengan izin)..