Friday, February 15, 2013

KALIMAH ALLAH : ANWAR TIKAM PAS DARI BELAKANG

Begitulah antara laporan yang dipetik dari MPP Online berhubung kenyataan Anwar Al-Juburi dalam satu ceramahnya di hadapan masyarakat Kristian di Sabah beberapa hari lalu. Menurut si Anwar "kaki pungkok" ni, penggunaan kalimah Allah telah diberikan kepada Kristian. Nik Aziz pula dikatakan bukanlah seorang yang memahami Islam manakala Hadi Awang tak tahu apa-apa pun sebaliknya hanyalah seorang Pak Turut.

Kata Al-Juburi dalam ceramahnya, "Sebab di kampong, UMNO pergi kempen dia kena tengok Anwar sudah pegi ini negeri...Allah sudah diberi sama itu Kristian. Tok Guru Nik Aziz tarak faham Islam sekarang.. Siapa.. aaa...Ustaz Hadi Awang... Hadi Awang.. dia pun tak tau... dia ikut saja. Apa kenyataan yang kita lulus... kita lulus kenyataan yang disiarkan oleh bila kita bincang dan Tok Guru Nik Aziz dan juga Tuan Guru Hadi Awang kenyataan dia sebagai Presiden Pas. Kita tengok sensitivti.. dan kita kata boleh pakai ka!.."


Berdasarkan apa yang diperkatakan oleh Al-Juburi ini jelas memperlihatkannya sebagai seorang yang bermuka-muka dan tidak boleh dipercayai sedikit pun. Di hadapan orang-orang dia mendabik dada hanya dialah yang memperjuangkan Islam, di hadapan masyarakat Kristian pula lain pula suaranya malah sanggup menggadai agama Islam semata-mata kerana gila talak nak jadi Perdana Menteri. Itulah si Al-Juburi yang akan berdolak-dalik ikut kesesuaian. Melihat tingkah laku si Al-Juburi ni, Tempurung terfikir dan tertanya-tanya adakah si setan berupa manusia ini jelmaan Dajal akhir zaman yang akan menghancurkan umat Islam sepertimana terkandung di dalam Al-Quran !! Sekiranya benar, nauzubillah...

Puak-puak PAS pula eloklah fikir secara terbuka dan nilai kembali kalau nak menjunjung si Al-Juburi ni sebagai pemimpin agung mereka.

p/s : Sudah terang lagi bersuluh.. apatah lagi gelap....boleh nampak jubur...hehehehe...


No comments:

Post a Comment