Thursday, February 21, 2013

RAKYAT MEREMPAT - GUAN ENG TAK PEDULI !!

Ini adalah pemandangan biasa di sekitar bandaraya George Town, Pulau Pinang apabila malam melabuhkan tirainya. Golongan gelandangan ini samada mereka itu berbangsa Melayu, Cina atau India akan melabuhkan badan mereka di mana saja untuk merehatkan badan setelah sehari suntuk mencari sesuap nasi untuk meneruskan kehidupan.
 

Di mana saja samada di lorong-lorong, kaki lima, taman awam - itulah rumah mereka. Begitulah kehidupan mereka saban hari dan tiada siapa pun yang ambil peduli samada mereka makan atau tidak, samada mereka ada tempat berteduh atau tidak.
 

Apa yang menghairankan, tidakkah ada di kalangan pemimpin atau wakil rakyat Kerajaan Negeri DAP pimpinan Guan Eng yang prihatin terhadap golongan ini? Apakah mereka tidak peka dengan masalah sosial seperti ini sedangkan mereka melaung-laungkan slogan CEKAP, TELUS dan AKAUNTABEL (CAT)? Di mana kecekapan mereka? Kalau beginilah keadaannya, mereka bukanlah pentadbir yang cekap dan peka tetapi yang jelasnya mereka adalah PEKAK tentang masalah rakyat!! Di mana rumah kos rendah dan mampu milik yang Guan Eng gembar-gempurkan selama ini? Sedang ada di kalangan rakyatnya tinggal merempat di segenap kaki lima dan lorong-lorong. Guan Eng dan kuncu-kuncunya lebih mementingkan berpolitik untuk kuasa... Itu saja!!


No comments:

Post a Comment